Szkolenie VFR NOC

zdobądź uprawnienia do latania nocą

Licencja VFR NOC

Loty nocne są bardziej wymagającym szkoleniem i kolejnym etapem na drodze do uzyskania licencji zawodowej, ponadto dostarczają niezapomnianych wrażeń.

Loty nocne odbywają się na lotnisku EPWR są wykonywane na samolotach C152/C182T.

Jakie są wymagania?
– licencja PPL(A)
– znajomość położenia wszystkich wskaźników, przełączników, dźwigni i odbiorników nawigacyjnych
– orzeczenie lotniczo-lekarskie 2 klasy

Pod tym linkiem znajdziesz listę lekarzy uprawnionych do wykonywania badań i wydawania orzeczeń:
(https://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/medycyna-lotnicza/lekarze-orzecznicy)

Jak wygląda szkolenie?

Kurs składa się z zajęć teoretycznych obejmujących 8 godzin oraz praktycznych podczas, których piloci doskonalą swoje umiejętności pilotażu oraz nawigacji po zmroku.

Jakie otrzymam uprawnienia?

Licencja VFR NOC pozwala na wykonywanie lotów nocnych (od 30 minut po zachodzie słońca do 30 minut przed wschodem) i uprawnia do rozpoczęcia szkolenia do lotów według przyrządów.

Flota - czym będę latać?

Cessna 152

Płatowiec Cessna 152 to konstrukcja pół-skorupowa wykonana w większości z nitowanego aluminium. Samolot od początku zaprojektowany jako szkolny, siłą rzeczy jest prosty w pilotażu – ma bardzo bezpieczne charakterystyki lotu z małą prędkością, jest stateczny, ze względu na sporą jak na swoją wielkość masę dobrze radzi sobie w turbulencji, a siły na sterach są tak dobrane, żeby reakcje maszyny były łatwo przewidywalne dla niedoświadczonego pilota.
Napęd Cessny 152 stanowi tłokowy silnik Lycoming O-235 w układzie 4-cylindrowego boxera. Generuje on maksymalnie 110 koni mechanicznych przy około 2500 obrotach na minutę. Silnik, jak na swoją pojemność, jest mało wysilony przez co jest niezawodny.

Cessna 182T

Cessna 182 jest konstrukcją metalową (głównie aluminiową) z wyjątkiem kilku części. Kadłub jest konstrukcją pół-skorupową, z obciążonym poszyciem, nitowanym do podłużnic i wręg. Skrzydła również konstrukcji pół-skorupowej, wsparte zastrzałem. Cessna 182 jest drugim (po Cessnie 172) najpopularniejszym modelem Cessny.

Poznaj wszystkie nasze kursy:

Licencja turystyczna PPL (A)

Dzięki niej będziesz mógł samodzielnie pilotować samolot, a jeśli marzysz o licencji zawodowej, to jest to pierwszy krok w jej kierunku.

Licencja SEP (L)

Jest to uprawnienie, które nabywamy podczas zdobywania licencji PPL (A), dzięki niemu możemy wykonywać operacje lotnicze na samolotach jednosilnikowych, tłokowych.

Szkolenie VFR (NOC)

Loty nocne są bardziej wymagającym szkoleniem i kolejnym etapem do uzyskania licencji zawodowej, dostarczają niezapomnianych wrażeń.

Loty doszkalające

Przeznaczone są dla osób, które mają już licencję, ale chcą doszlifować swoje umiejętności.

Loty zapoznawcze

Jeśli chcesz się przekonać, czy możesz być pilotem, czy poradzisz sobie z nawigowaniem, z obsługą samolotu, to ta oferta jest właśnie dla Ciebie.