Na start - licencja PPL (A)

zdobądź podstawowe kwalifikacje lotnicze

Zostań pilotem
z licencją PPL (A)

Dzięki licencji PPL(A) będziesz mógł samodzielnym pilotować samolot, a jeśli marzysz o licencji zawodowej, to jest to pierwszy krok w jej kierunku.
Licencja PPL(A) upoważnia do wykonywania lotów niezarobkowych na samolotach jednosilnikowych o masie startowej do 5700 kg.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną, uczy zasad nawigacji i komunikacji lotniczej, przygotowuje do samodzielnego pilotażu.
Szkolenie prowadzą doświadczeni, światowej klasy instruktorzy.

Wymagania

– ukończony kurs teoretyczny
– minimalny wiek ubiegania się o licencję to 17 lat
– orzeczenie lotniczo-lekarskie co najmniej 2 klasy

Pod tym linkiem znajdziesz listę lekarzy uprawnionych do wykonywania badań i wydawania orzeczeń:
(https://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/medycyna-lotnicza/lekarze-orzecznicy)

Szkolenie teoretyczne

Program szkolenia teoretycznego został przygotowany zgodnie z europejskimi standardami i przepisami FCL. Kurs prowadzony jest w języku polskim lub angielskim. Szkolenia teoretyczne realizujemy poprzez platformę e-learningową dostępną na urządzeniach mobilnych dzięki temu możesz elastycznie dostosować czas i miejsce szkolenia. Zapewniamy również indywidualne konsultacje z naszą kadrą instruktorów.

Pierwszy etap kursu teoretycznego obejmuje 100 godzin zajęć. Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym i wydaniem certyfikatu uprawniającego do rozpoczęcia szkolenia praktycznego. Certyfikat ten uznawany jest we wszystkich krajach należących do EASA.
Ważne – do wykonania samodzielnego lotu konieczne jest okazanie orzeczenia wykonanych badań lotniczo-lekarskich, minimum 2 klasy zgodnie z wymogami FCL.

Szkolenie teoretyczne składa się z następujących przedmiotów:
– prawo lotnicze,
– człowiek – możliwości i ograniczenia,
– łączność,
– meteorologia,
– zasady lotu,
– procedury operacyjne,
– wykonanie i planowanie lotu,
– ogólna wiedza o samolocie oraz nawigacja.

Szkolenie praktyczne

Wymagania:
– ukończony kurs teoretyczny
– minimalny wiek ubiegania się o licencję to 17 lat
– orzeczenie lotniczo-lekarskie co najmniej 2 klasy. Pod tym linkiem znajdziesz listę lekarzy uprawnionych do wykonywania badań i wydawania orzeczeń:
(https://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/medycyna-lotnicza/lekarze-orzecznicy)

Zgodnie z przepisami PART-FCL szkolenie praktyczne obejmuje minimum 45 godzin szkolenia w powietrzu i składa się z trzech etapów:
1. nauka pilotażu podstawowego w strefie i lotu po kręgu (z instruktorem i samodzielnie),
2. loty według przyrządów,
3. loty nawigacyjne po trasie i przeloty według przepisów VFR (Visual Flight Rules).

 

Uprawnienia

Po ukończeniu szkolenia praktycznego nabędziesz umiejętności samodzielnego wykonywania lotów, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z licencji pilota samolotowego turystycznego.

Flota - czym będę latać?

Cessna 152

Płatowiec Cessna 152 to konstrukcja pół-skorupowa wykonana w większości z nitowanego aluminium. Samolot od początku zaprojektowany jako szkolny, siłą rzeczy jest prosty w pilotażu – ma bardzo bezpieczne charakterystyki lotu z małą prędkością, jest stateczny, ze względu na sporą jak na swoją wielkość masę dobrze radzi sobie w turbulencji, a siły na sterach są tak dobrane, żeby reakcje maszyny były łatwo przewidywalne dla niedoświadczonego pilota.
Napęd Cessny 152 stanowi tłokowy silnik Lycoming O-235 w układzie 4-cylindrowego boxera. Generuje on maksymalnie 110 koni mechanicznych przy około 2500 obrotach na minutę. Silnik, jak na swoją pojemność, jest mało wysilony przez co jest niezawodny.

Cessna 182T

Cessna 182 jest konstrukcją metalową (głównie aluminiową) z wyjątkiem kilku części. Kadłub jest konstrukcją pół-skorupową, z obciążonym poszyciem, nitowanym do podłużnic i wręg. Skrzydła również konstrukcji pół-skorupowej, wsparte zastrzałem. Cessna 182 jest drugim (po Cessnie 172) najpopularniejszym modelem Cessny.

Ograniczenia

Warunki pogodowe mogą być jedynym ograniczeniem. Przy licencji PPL(A) wszystkie loty należy wykonywać w warunkach VFR.

Zalety

Posiadanie licencji PPL(A) ma wiele zalet. Możemy w wolnej chwili podziwiać piękne widoki nad ulubionym miejscem, przemieszczać się bez korków na drogach w ekspresowym czasie z punktu A do punktu B lub rozwijać swoją karierę lotniczą.

Poznaj wszystkie nasze kursy:

Licencja turystyczna PPL (A)

Dzięki niej będziesz mógł samodzielnie pilotować samolot, a jeśli marzysz o licencji zawodowej, to jest to pierwszy krok w jej kierunku.

Licencja SEP (L)

Jest to uprawnienie, które nabywamy podczas zdobywania licencji PPL (A), dzięki niemu możemy wykonywać operacje lotnicze na samolotach jednosilnikowych, tłokowych.

Szkolenie VFR (NOC)

Loty nocne są bardziej wymagającym szkoleniem i kolejnym etapem do uzyskania licencji zawodowej, dostarczają niezapomnianych wrażeń.

Loty doszkalające

Przeznaczone są dla osób, które mają już licencję, ale chcą doszlifować swoje umiejętności.

Loty zapoznawcze

Jeśli chcesz się przekonać, czy możesz być pilotem, czy poradzisz sobie z nawigowaniem, z obsługą samolotu, to ta oferta jest właśnie dla Ciebie.